Referat fra bestyrelsesmødet den 14. december 2023 kl. 17

22-05-2024

Referat fra bestyrelsesmødet den 14. december 2023 kl. 17 i kantinen på Bedsted Rideklub.

Mødt: Helge Høilund, Mona Gustafson, Line Jørgensen, Carmen Kamps og Annalise Jensen.

Afbud: Lene Enghave Jensen, Nicole Bruhn og Martina Pilz

Pkt. 1            Godkendelse af referat fra 9. november 2023, herunder opfølgning på pkt. 7 omkring antal i udvalg.

Referat godkendt. Omkring de forskellige udvalg, sammenlægges forældreudvalget og kantineudvalget, benævnes kantineudvalg fremover og teksten flyttes ned. Består af mindst 5 medlemmer. Husk forældrene skal inddrages lidt bedre.

Pkt. 2            Fremlæggelse af regnskab

Pr. 12.12.23 er der et overskud på 76.538 kr. Der er 1 person i restance med betaling og der følges op herpå, af formanden.

Vi drøfter toplaget i den store hal. Mangler og blive udskiftet. Holder ca. 8-10 år. Formanden indhenter 2 tilbud på udskiftningen. Traktor mangler et serviceeftersyn. Vi ser om tidligere mekaniker kan se herpå.

Pkt. 3            Halkort mobilpay/klippekort

Fra 1.2.2024 koster halkort 50 kr. hvis det bestilles og betales via Zakobo systemet (så konterer systemet nemlig betalingen automatisk, og vi sparer bogføringsminutter). Bruges mobilpay koster halkortet 60 kr.

Pkt. 4            Elevheste

Vi skal tænke holdsammenlægning, hvis der over længere tid ikke er fyldt op. Ligeledes skal medlemmerne huske og melde fra til trænerne. Elevhesten Candy har vi p.t. ingen rytter til. Hesten er for stærk til de unge/uerfarne ryttere, hvorfor vi ønsker og opsige lejemålet på Candy fra 1.2.2024. Mogly skal rides mere og det aftales med trænerne på næste møde. Hallerne lukkes lørdag/søndag senest 18,30, så hestene får nattero. HUSK SLUK LYSET I HALLEN

Pkt. 5            Undervisere og underviser udefra

Der har været afholdt samtaler med evt. afløser og ønsket om timetal. Der kunne ikke indhentes referencer, så vi søger igen. Formanden slår stillingen op på ny.

Pkt. 6            Arrangement gebyr til klubben, udover banekort

Månedskortet stiger til 250 kr. fra 1.2.2024. Det er rimeligt, hvis vi sammenligner med klubber rundt omkring. Ved hallukninger p.g.a. spring o.lign. betales 175 kr. pr. time fremover (Marie skal orienteres). Hundeklubben betaler 150 kr. pr. time i leje. Longering foregår altid i lille hal.

Pkt. 7            Zakobo shop

Skal vi tilbyde klubtrøje til børn. Formanden indhenter tilbud på evt. køb.

Pkt. 8            Valg af bestyrelsesmedlemmer ved næste generalforsamling. Der skal vælges 4 det Martina Pilz (2 år) ene år og 3 året derefter:

3 er på valg til 2024:

Mona Gustafson (2 år), suppleant Lene Enghave Jensen (indtrådt for Lene Jensen),

Lene ønsker ikke genvalg til bestyrelsen, hvorfor der skal findes 3 nye emner.

Pkt. 9            Eventuelt

Broen ved skoven – her har Hellevad tømmerfirma været inddraget. Der kunne måske lægges spalter i samarbejde med Borgerforeningen.

Referent: Annalise Jensen